Facebook prześledzi nasze zakupy w sieci

 
 

Facebook prześledzi nasze zakupy w sieci

 
Facebook prześledzi nasze zakupy w sieci
E-commerce jest coraz popularniejszy wśród użytkowników sieci, a jego entuzjaści zostawiają w sieci ślady zakupów. Dla niektórych bezcenne.

Niedawno pisaliśmy o tym, jak Europa odniosła się do funkcji rozpoznawania twarzy na zdjęciach umieszczanych na Facebooku. Tymczasem serwis pracuje nad czymś, co w równym stopniu może naruszać naszą prywatność.

Jak donosi Financial Times, serwis Zuckerberga zawarł umowę z firmą Datalogix, posiadającą dane dotyczące zakupów członków 70 milionów amerykańskich gospodarstw. Gromadzone są one dzięki analizie danych z kart kredytowych, programów lojalnościowych, prowadzonych przez ponad 1000 sklepów - partnerów firmy.

Facebook prześledzi nasze zakupy w sieci

Te dane są oczywiście bezcenne dla marketerów. Dzięki ich połączeniu z danymi, które Facebook uzyskuje od użytkowników (np. adres e-mail), część z nich zostanie zidentyfikowanych, a Datalogix uzyska wiedzę, na jakie zakupy zdecydowali się w ostatnim czasie. To jednak nie wszystko. Chodzi o zdobycie wiedzy, czy użytkownik Facebooka zdecydował się na zakup określonej usługi bądź przedmiotu po tym, jak zobaczył ich reklamę w serwisie.

Wiedza ta pozwoli sprawdzić, jaki jest efekt przeprowadzanych kampanii reklamowych w serwisie. Datalogix będzie przygotowywał raporty dla Facebooka i jego reklamodawców.

Może się okazać jednak, że takie działanie narusza warunki ugody, którą Facebook zawarł z amerykańską Federalną Komisją Handlu (FTC), ponieważ naruszy prywatność użytkowników. A to dlatego, że nie ma możliwości rezygnacji z zostania objętym badaniem Datalogix.

Źródło: Financial Times
Fot.: Dreamstime

Piszę poprawnie po polsku!

 
Portator
Ranga: Redaktor
Liczba postów: 3.458
Dołączył: 09 2012

Podziękował: 2
Pomógł: 6
25.09.2012, 16:55
Odpowiedz
 
Reklama: System reklamy Test



Temat został oceniony na 5 w skali 1-5 gwiazdek.
Zebrano 1 głosów.

Google
Facebook